Welcome, Guest. Please Login or Register.
SkaMontréal.com Offical Forum/Forum officiel de SkaMontréal.com

Pages: 1 2 
Favorite ska/reggae albums of 2009? (Read 1503 times)
Roots Rock Rebel
YaBB Newbies
*

Favorite ska/reggae albums of 2009?
Nov 27th, 2009, 1:17pm

Hi everyone,
As we head into the last few weeks of 2009, I will be preparing our end of the year special on Roots Rock Rebel, which will air on December 30.

As we do every year, I will run down the Roots Rock Rebel top 5 ska/reggae albums of 2009, as well as talk about some of the other highlights of the year.

But I want to hear from you, the listeners, as well. What were some of your favorite releases this year? Any shows that will stay in your memory? Send me your opinions! Email me at rebel@ckut.ca

Cheers,
Aaron - Roots Rock Rebel
CKUT radio
Back to top

Email   IP Logged
Caroline
YaBB Administrator

administrator

Re: Favorite ska/reggae albums of 2009?
Reply #1 - Nov 29th, 2009, 12:05am

Ha! I was thinking about starting this thread soon. I don't want to pronounce myself yet, not until I hear about the new Mighty Mighty Bosstones CD. Don't think it's gonna be extraordinary but we never know. The first song they let our is pretty good.
Back to top

WWW   IP Logged
TWBsaxygal
YaBB Newbies
*

Reply #2 - Dec 2nd, 2009, 12:31pm

"Half the Fun" The Hangers
"Keep Out" The Idlers
Back to top

Mel

The Wax Buckets' alto sax player
www.myspace.com/thewaxbuckets

But everybody can do the ska, it's the dance you can't resist.
TWBsaxygal   IP Logged
Caroline
YaBB Administrator

administrator

Reply #3 - Dec 3rd, 2009, 9:02am

Il faudrait vraiment que je me procure le CD des Hangers, malheureusement j'ai manqué leur lancement à cause de mes cours de japonais.
Back to top

WWW   IP Logged
Habs_fan
Junior Member
**

Reply #4 - Dec 4th, 2009, 1:49pm

J'ai de la misère à me brancher sur le meilleur mais je peux te dire lequel a été vraiment poche. Le dernier de Rancid était vraiment décevant!
Back to top

IP Logged
TWBsaxygal
YaBB Newbies
*

Reply #5 - Dec 5th, 2009, 3:18pm

Ah, moi je l'ai bien aimé le dernier de Rancid... il m'a surpris et plusieurs tounes ont nécessité plusieurs écoutes avant que je pige la vibe de chacune, mais je l'adore. Ce que j'aime de cet album, c'est que ça sonne toujours Rancid, mais c'est pas du remâché. C'est pas évident pour un band après plusieurs années et plusieurs albums de faire de nouvelles tunes sans que ça sonne toujours pareil. Alors moi je dis chapeau à Rancid!
Back to top

Mel

TWBsaxygal   IP Logged
skankinnic
YaBB Newbies
*

Reply #6 - Dec 5th, 2009, 3:48pm

Cherry boop and the soundmakers- Going anywhere
Pepper Pots-Now!
The expos-Blackwater
Westbound train-Come and get it
Aggrolites-IV (just got my tix for their show before posting this!Smiley)

Looking forward for the new Upsessions record!!
Back to top

Email   IP Logged
Caroline
YaBB Administrator

administrator

Reply #7 - Dec 6th, 2009, 1:55pm

Quote from TWBsaxygal on Dec 5th, 2009, 3:18pm:
Ah, moi je l'ai bien aimé le dernier de Rancid... il m'a surpris et plusieurs tounes ont nécessité plusieurs écoutes avant que je pige la vibe de chacune, mais je l'adore. Ce que j'aime de cet album, c'est que ça sonne toujours Rancid, mais c'est pas du remâché. C'est pas évident pour un band après plusieurs années et plusieurs albums de faire de nouvelles tunes sans que ça sonne toujours pareil. Alors moi je dis chapeau à Rancid!

Je dois y allée avec Habs_fan pour celle-là, à part 4 tounes j'ai trouvé le reste trop différent pour que ça sonne comme du Rancid. C'est une bonne chose que ça soit Nat qui est fait la critique parce que moins je lui aurais donné une note pas mal plus basse.

@skankinnic Where are the Chrry Boop from? I have never heard of them before.
Back to top

WWW   IP Logged
skankinnic
YaBB Newbies
*

Reply #8 - Dec 6th, 2009, 2:37pm

De la france!!!
http://www.myspace.com/cherryboopandthesoundmakers
Du peu que je connais des bands francais, celle là me plait beacoup! Enjoy!

A propos de Wancid!, j'ai bien aimé leur nouvel album (surtout l'acoustic version). Cela m'a pris plusieurs écoutes également pour bien apprécier ce dernier. C'est clair que ce n'est plus du Old school rancid mais on s'entend qu'ils vieillissent tous. Lars n'a plus cette aggressitivé des bastards, Tim ne saute plus partout sur le stage (C'est rendu qu'il s'assoie!! WTF!) et Matt, même si il n'a jamais été aussi flashy, il a  quand même eu quelques problèmes de santé. Je pense que cela se reflète dans leur musique. TTk, je vais enjoy le plus possible les dernières années de rancid!  
See ya in the pit...
Back to top

Email   IP Logged
Caroline
YaBB Administrator

administrator

Reply #9 - Dec 7th, 2009, 9:12am

Je connais pas bin gros de band de la France. Je suis surtout familière avec La Ruda Salska et encore là j'ai juste un album.

Maybe I should give Rancid another go. Faut dire que je suis pas rester dessus longtemps parce que le CD de Subb est sortie je crois le même jour et pas longtemps après, le nouveau CD des Aggrolites.

Un album que j'ai beaucoup aimé c'est Fun de The Real Deal qui est sortie au mois de mai. C'est sera peut-être pas mon album de l'année mais ils méritent définitivement un mention.
Back to top

WWW   IP Logged
exon
Junior Member
**

Reply #10 - Dec 9th, 2009, 6:36pm

I liked the new Subb CD but I'm not sure I can classify it as best of 2009. but it was pretty good.
Back to top

IP Logged
sara_lee
YaBB Newbies
*

Reply #11 - Jan 15th, 2010, 8:58am

I really liked the new Westbound Train. The new album from Madness would be in one of my best of 2009 also.
Back to top

IP Logged
Vedos
YaBB Newbies
*

Reply #12 - Feb 7th, 2010, 11:01am

I Discover a Band from U.K. this year Name "The Skints" They realease their first album in november Live.Breathe.Build.Believe, i really like it its worth the detour! (It's available on I-Store)
Back to top

IP Logged
exon
Junior Member
**

Reply #13 - Mar 3rd, 2010, 11:00am

Quote from Caroline on Dec 7th, 2009, 9:12am:

Un album que j'ai beaucoup aimé c'est Fun de The Real Deal qui est sortie au mois de mai. C'est sera peut-être pas mon album de l'année mais ils méritent définitivement un mention.

I really liked the new one from theReal Deal also. I have yet to see them live though. I saw in the newsfeed taht they would be coming in Montreal in the Spring so maybe it will be my chance.  Cool
Back to top

IP Logged
TWBsaxygal
YaBB Newbies
*

Reply #14 - Mar 14th, 2010, 5:22pm

Quote from exon on Mar 3rd, 2010, 11:00am:
Quote from Caroline on Dec 7th, 2009, 9:12am:

I really liked the new one from theReal Deal also. I have yet to see them live though. I saw in the newsfeed taht they would be coming in Montreal in the Spring so maybe it will be my chance.  Cool

Yeah, they are supposed to play in Montreal in may...
Back to top

Mel

TWBsaxygal   IP Logged
Pages: 1 2